Aktuality

31 / 61

60 rokov rehoľných sľubov

Slávnostnou ďakovnou sv. omšou v kláštornej kaplnke sme si 7.júla 2012 pripomenuli 60. výročie prvých rehoľných sľubov sr. Vincencie, sr. Emílie, sr. Kataríny a 62. výročie prvých rehoľných sľubov sr. Alexandry a sr. Donbosky. Sestry skladali sľuby 29.júna 1952 a 1950. Sv. omšu slúžil provinciál kapucínov P. Miroslav Kulich, OFM Cap. Bože, ďakujeme ti za veľké svedectvo vernosti našich sestier!

32 / 61

Poďakovanie pátrovi Bošmanskému

Pri večernej sv. omši v sobotu o 18.00 sme koncom júna 2012 poďakovali pátrovi verbistovi Prof. MUDr. Karolovi Bošmanskému, ktorý počas 20 rokov slúžieval sobotňajšie večerné sv. omše v našom Kostole sv. Alžbety a rozlúčili sa s ním, nakoľko v súčasnosti začína inú službu v jeho spoločenstve. Bože, požehnaj svojich verných služobníkov a buď im sám odmenou! Bože, požehnaj nášho pátra Bošmanského!

obrazok obrazok

33 / 61

Svätá zem

Spolu s rehoľnými sestrami z rôznych rehoľných spoločenstiev aj 8 sestier alžbetínok kráčalo a putovalo po miestach, kde žil, býval, chodil a učil Ježiš Kristus. Cieľom 10-dňovej púte (1.-10.5.2012) bolo prehlbovať poznanie Svätého písma na autentických miestach vo Svätej zemi. Odborným a zároveň duchovným sprievodcom bol otec Ján Majerník. Navštívili sme Kánu Galilejskú, Nazaret, Horu blahoslavenstiev, Genezaretské jazero, Tabghu(miesto rozmnoženia chlebov a rýb), Kostol primátu sv. Petra, Kafarnaum, Horu Tábor, Betlehem, Pole pastierov, Jeruzalem, Betániu, Jericho, Horu pokušenia Pána, Mŕtve more, Kumrán, Massadu, Egypt a Horu Sinaj. Bol to veľký zážitok. Deo Gratias!

obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok

34 / 61

Sesterská púť

V týždni modlitieb za nové duchovné povolania sme si urobili jednodňovú pešiu púť z Bratislavy do Marianky (28.4.2012). Púť sa niesla v duchu slov: „Poďme milovať Lásku, lebo Láska je málo milovaná“ a úmyslom bolo upevnenie a uzdravenie osobného povolania, komunita a nové povolania pre našu komunitu.

35 / 61

Konferencia pre zdravotníckych pracovníkov vo Vatikáne

obr1 Na pozvanie arcibiskupa Zimowského, predsedu Pápežskej rady pre pastoráciu zdravotníckych pracovníkov, sa medzinárodnej konferencie pre zdravotníckych pracovníkov vo Vatikáne zúčastnila sestra Viannea, MUDr. Mária Krasňanová spolu s ďalšími 2 lekármi zo Slovenska – Prof. J. Glasom, MUDr. A. Hrádockým a s europoslankyňou MUDr. A. Záborskou. Páter a kňaz Ján Ďačok SJ, ktorý v súčasnosti pôsobí vo Vatikáne, predniesol prednášku o potrebe pôsobenia laikov v pastorácii nemocníc. Počas konferencie zaznievali prednášky o hodnote ľudského života, vzťahu blahoslaveného Jána Pavla II. k chorobe i k chorým, dôležitosti zdravotníckych pracovníkov, možnostiach zlepšenia pastorácie v zdravotníctve, hrdinských svedectvách života zdravotníckych pracovníkov súčasnej doby. Súčasťou konferencie bola aj audiencia u Sv. otca pápeža Benedikta XVI. a koncert pri príležitosti jubilea sv. otca. Výnimočné miesto spolu s výnimočnými ľuďmi zanechali nezabudnuteľné spomienky. Nech Boh žehná všetkým zdravotníckym pracovníkom, ktorí na Slovensku pomáhajú chorým i trpiacim.

36 / 61

Oslava sviatku našej patrónky sv. Alžbety

obr1 Dňa 16.11.2011 sme spolu s našimi zamestnancami oslávili sviatok našej patrónky sv. Alžbety. Oslavy sa začali o 13.30 hod. svätou omšou v našom kostole, ktorú celebroval kapucín P. Pavol Prihatný spolu s kapucínom P. Petrom Tomšom. Po nej nasledovala slávnostná recepcia v zamestnaneckej jedálni pri ktorej okrem príhovoru našej generálnej predstavenej MUDr. Vianney Krasňanovej a jedného z konateľov našej nemocnice MUDr. Juraja Kaušitza mal príhovor aj minister zdravotníctva MUDr. Ivan Uhliarik, ktorý poďakoval všetkým zamestnancom Onkologického Ústavu sv. Alžbety za ich vysoko ľudský prístup, obetavosť a pracovné nasadenie a povzbudil ich do ďalšieho úsilia o vysoko odbornú starostlivosť o ťažko chorých pacientov.

obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok obrazok

37 / 61

Pravidelné stretnutia kresťanských zdravotníckych pracovníkov

obr1 Opäť sme sa 12.10.2011, ako každú druhú stredu v mesiaci, stretli v našom kostole o 16-tej hodine pri svätej omši v spoločenstve kresťanských lekárov a zdravotníkov. Páter Peter Tomša, kapucín, bol hlavným celebrantom a hosťom bol koncelebrujúci, len nedávno vymenovaný dekan Teologickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružoberku, prof. ThDr. Cyril Hišem, PhD. Náš hosť, ktorý „meral“ ďalekú cestu iba kvôli nám, mal následne o 17.00 hod. v posluchárni OÚSA príhovor na tému „Svätí Cyril a Metod – a naša súčasnosť i budúcnosť“. Zaujímavo nám priblížil niektoré momenty z ich životov, ako aj z diania po ich odchode do večnosti. Pripomenul nám, ako sa úcta k nim a naša tradícia „ťahá, ako taká tenká červená nitka“ dejinami nášho národa. Po prednáške bolo agapé s možnosťou diskusie. Aj touto cestou sa chceme poďakovať pánovi profesorovi Hišemovi za jeho čas, ktorý nám venoval, ako aj pánovi docentovi Glassovi za spoluorganizovanie a moderovanie týchto našich pravidelných stretnutí. (www.kklz.sk)

38 / 61

Noviciátna dovolenka

obr1  V týždni od 18.-25. 9. 2011 sme prežili krásne dni na „noviciátnej dovolenke“ v Tatrách. Pán nám doprial stráviť nádherné chvíle v objatí hôr a objavovať krásu tohoto ročného obdobia. Prvý deň sme si urobili túru zo Starého Smokovca na Teryho chatu a vychutnali si veľkolepý pohľad na končiare našich veľhôr a Malú studenú dolinu. Druhý deň sme „zdolali“ výstup na Sedlo pod Ostrvou. Serpentínky nás občas lákali k zostupu, ale po vzájomnom povzbudzovaní sa, tešili sme sa z prekrásneho výhľadu na Mengusovskú a Zlomiskovú dolinu. Ďalší deň sme strávili doma (v Charitnom domove u Krížových sestier). Dopriali sme si oddych a čas pre Pána i seba ... Štvrtý deň sme sa rozhodli pre Skalnaté Pleso. Po cca dvojhodinovom výstupe sme sa postupne ocitli v hustej hmle. Pokračovali sme však vo výstupe, aj keď sme videli iba pár metrov pred seba. Do cieľa sme šťastne dorazili a zakúsili poriadnu hmlu, zimu a vysušené pleso. Piaty deň sme sa rozlúčili s Vysokými Tatrami. Naša dovolenka ešte neskončila! Cestou sme sa zastavili u sestier redemtoristiek v Kežmarku, kde sme sa zoznámili s novickou Máriou, navzájom sa potešili a povzbudili na našej ceste za Ježišom. Poobede sme docestovali do Zuberca. Prijala nás perfektná rodinka, kde sme sa cítili ako doma. Popoludnie sme vyplnili návštevou Múzea oravskej dediny. Šiesty deň sme si urobili výlet na Roháčske plesá. Nádhera!!! V nedeľu sme vystúpili na vrch Osobitá a pokračovali hrebeňom na Lúčnu. Odmenou za výstup nám bol úžasný pohľad na Božie diela okolo nás (Rákoň, Volovec, Ostrý Roháč). Po odpočinku a posilnení tela, sme zotrvali v modlitbe a chvále nášho Stvoriteľa... Vďaka Ti, Pane, za sedem nádherných a požehnaných dní... Si úžasný! (Majka a Monika)

39 / 61

Európske stretnutie alžbetínok

obr1 V dňoch 30.8.-3.9.2011 sme sa zúčastnili (sr. Alžbeta, sr. Monika, sr. Jana-Battista a sr. Kristína) spoločného stretnutia alžbetínok z európskych krajín, ktoré sa tohoto roku uskutočnilo u našich sestier Jablunkove na Morave. Sestry pre nás pripravili bohatý a zaujímavý program a nechýbalo aj pekné počasie a dobrá nálada. Navštívili sme horu Kozubová, ktorá sa vypína nad mestečkom Jablunkov, Múzeum v Dolnej Lomnej, prežili sme večer plný zábavy, absolvovali sme túru na Jánošíkove diery, zúčastnili sme sa koncertu v kláštornom kostole, na husle hrala alžbetínka sr. Andĕla a zaspievali aj sestry z Jablunkova, mali sme spoločnú adoráciu so spevmi Taizé. Samozrejme nechýbala aj prehliadka kláštora a jeho okolia, ktoré ponúka miesto na stíšenie a modlitbu. Prežili sme krásne spoločne strávené chvíle, ktoré boli pre nás všetky povzbudením a vzájomným obohatením.

40 / 61

S mladými do Madridu

obr1 Spolu s mladými z bratislavskej a trnavskej arcidiecézy sme štyri alžbetínky putovali na stretnutie s pápežom Benediktom XVI. do Madridu. Množstvo mladých ľudí z rôznych krajín na uliciach, pestré tričká, klobúky, ruksaky, nadšenie, radosť, výkriky, zástavy, zdieľania, katechézy, program v meste, karimatky, spacáky, slnko, búrka a dážď na letisku Cuatro Vientos a množstvo spomienok. Takto sme prežívali Svetové dni mládeže 2011 v Madride. Počas našej púte sme od 9. do 24. augusta 2011 mohli vidieť a zažiť atmosféru Monaka, Barcelony, Valencie, Madridu, Lúrd a Paray Le Monial. Domov prichádzame síce trochu unavení, ale o to viac obohatení krásnou skúsenosťou zjednotenia mladých z celého sveta, vnútorne povzbudení, viac upevnení vo viere, zakorenení a postavení na Ježišovi Kristovi. S našimi mladými sme prežili nádherný a požehnaný čas. Tešíme sa na ďalšie stretania! Sr. Viannea, sr. Anna, sr. Monika, sr. Anežka